Nanoil
  • PRODUKTY NANOIL
    NISKOPOROWATE ŚREDNIOPOROWATE WYSOKOPOROWATE
  • TEST NA POROWATOŚĆ
  • BLOG
  • KONTAKT
  • ZAMÓW ONLINE

Apetyt na piękne włosy. Jak dieta wpływa na stan włosów?

Jesteśmy tym, co jemy. Piękno włosów zależy nie tylko od tego, jakich kosmetyków używamy. Ważna jest też dieta oraz to, jakich składników odżywczych dostarczamy naszym włosom z jedzeniem. Przekonaj się, czy wiesz, jak i czym ugasić swój apetyt na piękne włosy!

Coraz bardziej świadomie dbamy o swoje włosy i dobieramy do nich najlepsze kosmetyki. Z proteinami, gdy mamy zniszczone włosy. Z humektantami, gdy brakuje im nawilżenia. Z emolientami, gdy potrzebujemy zapewnić im ochronę.

Jednak kosmetyki to nie wszystko. Nawet te, które wnikają do wnętrza włosów i działają dogłębnie, nie zapewnią nam 100% regeneracji i wzmocnienia, jeśli nie będą szły w parze z właściwą dietą. Chcesz wiedzieć, jak dieta wpływa na włosy?

Dieta na zdrowe włosy

To, co jemy, jest ważne. Włosy są barometrem, który wskazuje, w jakiej kondycji jest nasz organizm. Jeśli brakuje nam pewnych składników mineralnych, witamin i innych substancji odżywczych, odbija się to na włosach. Stają się kruche, matowe i łamliwe, a także rozdwajają się i wypadają w nadmiarze. Zasada jest prosta: żeby mieć piękne i zdrowe włosy, trzeba dostarczyć do organizmu minimum niezbędnych składników odżywczych, które je wzmocnią.

Ale… witaminy, minerały i wszystkie inne składniki odżywcze nasz organizm wykorzystuje najpierw do wzmocnienia kluczowych organów, a dopiero później przekazuje do mieszków włosowych. Jeśli nie dostarczamy ich naprawdę dużo, nie wystarczy dla włosów, które będą „niedożywione”. W efekcie zaczną tracić blask, sprężystość i zdrowie.

Co lubią włosy? Niezbędne składniki odżywcze

Odżywianie od wewnątrz jest naprawdę ważne i powinno iść na równi z pielęgnacją stosowaną na zewnątrz. Dieta na włosy powinna być odpowiednio zbilansowana, jednak nadal traktujemy ten temat niezbyt poważnie. Niesłusznie, bo właśnie w jedzeniu kryją się wszystkie te substancje, które powinniśmy przyjmować, aby wzmocnić włosy:

  • aminokwasy i białko – niezbędne do prawidłowej budowy włosów,
  • minerały – cynk, krzem, żelazo, magnez i wapń, potrzebne do wzmocnienia,
  • witaminy z grupy B – regulują procesy w skórze głowy, nadają włosom połysk,
  • inne witaminy – potrzebne do wzrostu i przeciwdziałaniu starzeniu się włosów.

Więcej o tym, jakie witaminy na włosy powinniśmy dostarczać w diecie, a także które minerały na włosy są ważne w pielęgnacji, można przeczytać tutaj i tutaj.

Apetyt na piękne włosy

Co jeść, aby wzmocnić włosy?

Dieta ma wpływ na włosy. Nie należy o tym zapominać, ponieważ już przygotowując sobie posiłki, możemy myśleć o kondycji naszych włosów. Jakie produkty warto wprowadzić do jadłospisu, żeby zapewnić sobie niezbędne składniki odżywcze? Doskonałym uzupełnieniem standardowej pielęgnacji olejkami jest odpowiednia dieta na włosy. Co jeść, aby wzmocnić włosy?

  • Orzechy – zawierają bardzo dużo niezbędnych kwasów tłuszczowych omega, a także witamin rozpuszczalnych w tłuszczach m.in. A, D i E; to dlatego włosy lubią orzechy, ponieważ są dzięki nim bardziej błyszczące i gęste; najlepsze są orzechy laskowe, włoskie, z nerkowca lub migdały.
  • Jajka – najlepsze źródło pełnowartościowego białka, z którego są zbudowane włosy, a także witamin A, D oraz B; jajko na włosy można stosować też zewnętrznie, ale nie należy pomijać go w diecie, ponieważ wzmacnia włosy i potęguje ich objętość, niezależnie od postaci, w której włączymy je do jadłospisu.
  • Pieczywo pełnoziarniste – o wiele zdrowsze niż pieczywo białe, ponieważ to właśnie w otoczce każdego ziarna kryje się najwięcej składników odżywczych: witamin z grupy B, antyoksydacyjnej witaminy E, a także żelaza, fosforu, potasu i wapnia; dzięki temu wzmacnia włosy, nadaje im gęstość i blask.
  • Mięso drobiowe – jest lekkostrawne i równie wartościowe; warto jadać je regularnie, ponieważ zawiera bardzo dużo protein, które są podstawowym budulcem włosów; dieta wzmacniająca włosy powinna obfitować zwłaszcza w mięso z indyka, choć kurczak też się sprawdzi.
  • Wołowina – włosomaniaczki powinny polubić dobry wołowy stek, ponieważ to właśnie ten rodzaj mięsa jest naszpikowany cennym żelazem, cynkiem i proteinami, czyli składnikami uwielbianymi przez nasze włosy; ciekawostką jest, że wołowinę powinno się spożywać ok. 2 razy w tygodniu.
  • Pestki dyni – skarbnica niezbędnego włosom wypadającym cynku, źródło mikroelementów (manganu, magnezu, żelaza, fosforu) oraz witamin z grupy B (B1, B2, B3 oraz B9); pestki dyni są świetne jako przekąska albo dodatek w pieczywie, bo zmniejszają dzienne zapotrzebowanie na składniki odżywcze nawet o kilkanaście procent!
  • Ciemnozielone warzywa – brokuły, brukselka, sałata i szpinak to warzywa, które powinny na stałe zagościć w menu osób, które mają problemy z włosami; zawierają dużo żelaza hamującego wypadanie włosów, a także witamin A oraz C, które są niezbędne w produkcji ochronnego sebum.
  • Papryka – to prawdziwa bomba witaminowa, do tego w pięknych kolorach tęczy; w strąku papryki znajdziemy komplet witamin i soli mineralnych, które powinna zawierać dieta na włosy (C, B1, PP, A, E oraz z grupy B), a także niezbędne w regeneracji białko.
  • Ryby – podobnie jak orzechy są źródłem cennych kwasów omega, które warto dostarczać włosom na każdym etapie ich wzrostu, aby były mocne i lśniące; najwięcej składników odżywczych ważnych dla włosów znajdziemy w rybach morskich np. łososiu.
  • Rośliny strączkowe – podstawa diety na włosy to fasola, soczewica, ciecierzyca oraz bób (szczególnie smaczny w sezonie); to składniki, które zawierają bardzo dużo protein, cynku i żelaza, czyli składników niezbędnych do prawidłowego wzrostu i regeneracji włosów.

Witaminy i suplementy na włosy

Zdrowego jedzenia nie da się niczym zastąpić, dlatego różnego rodzaju tabletki na włosy mogą być jedynie dodatkiem. Suplementy stworzono po to, aby pomagać w prawidłowym odżywianiu organizmu i walczeniu z niedoborami witamin i minerałów w okresach takich jak przesilenie jesienne. Ale to zrównoważona dieta jest najważniejsza. Jeśli sięgamy po suplementy na włosy, musimy pamiętać, że nie zastąpią one pełnowartościowego posiłku. Żaden suplement nie jest w stanie wzmocnić włosów i zapobiec ich wypadaniu, jeśli nasza dieta bazuje na niezdrowych przekąskach.

Dieta na włosy – tego należy unikać

Warto pamiętać też o tym, że nieodpowiednia dieta to prosta droga do pogorszenia się kondycji naszych włosów. Nie chodzi tylko o niedostarczanie wymienionych wyżej witamin i minerałów. Niektóre produkty spożywcze są po prostu niewskazane. Czego należy unikać?

  • Dużej ilości mocnej kawy
  • Słodyczy i cukru pod inną postacią
  • Alkoholu, używek
  • Białego pieczywa i produktów mącznych
  • Tłuszczy trans np. z fast foodów

Dbajmy o urozmaiconą, bogatą w świeże warzywa i inne wartościowe produkty dietę, a także regularnie nawadniajmy organizm, bo tylko wtedy będziemy cieszyć się zdrowymi włosami. Olejki do włosów staną się wówczas tylko pomocą w okiełznaniu tego, co z natury piękne, mocne i odporne na zniszczenia.

Zachęcamy do podzielenia się opinią na temat wpisu.


Opinie: #0


Dodaj komentarz. Opublikujemy go natychmiast po zatwierdzeniu przez moderatora.